sicksister

Alla inlägg under januari 2011

Av Malin - 6 januari 2011 13:42

...- ger kärringen en spade!


fick ett väldigt kort och infromativt mail av min Mor idag.. "+29, men mulet, ska på utflykt idag, kram" Well, BUHU! stackars små Sri Lanka resenärer får inte se solen!

Kändes ganska bra att få svara på meddelandet och informera henne att vi inte heller ser solen eftersom månen är i vägen, eller för att det vräksnöar decimeter på decimeter per dag eller så ser vi inte solen för att det är alldeles för jävla kallt för att ens sätta foten utanför dörren! De slipper också ens finnas på samma kontinent som vi här hemma som bedrövade bevittnar hur MODO sakta med säkert säkrar en plats i kvalserien! Men ja ä int' bitter. Eller ja, inte bitter - de har jobbat hela livet och själva tjänat ihop till sin resa, men ändå! BLÄ för Sverige och speciellt för Ö-vik just nu, BLÄ!


Tunes: Ticks- Brad Paisley

Av Malin - 5 januari 2011 18:22

(... en kvinna som inte gör som hon blir tillsagd!)


jag lär ju få ångra att jag skriver detta men fast det inte verkar så, så kommer detta med största ödmjukhet..

Har egentligen vilodag på träningsfronten idag, men efter en dag i tristess hamnade jag tillslut på rya-mattan och gjorde dips/ups/chins och allt vad det heter för brinnande livet.. Upptäckte under muskelkontaktionerna hur mycket som låg på golvet som verkligen inte hör hemma där och avslutade träningspasset med att städa i underkläderna.. Det ena ledde till det andra och tillslut kommer jag på mig själv med att stå och stirra på mig själv i spegeln, i en urtvättad sport-bh och missfärgade bomullstrosor och håret i en tunn tofs i nacken stog jag där och stirrade och tyckte att kvinnan mittemot var riktigt jävla snygg.. Fan, de smått pumpade musklerna på magen ger en precis lagom glimt av rutor och höftbenen ramar in utan att vara för vassa,. jag häpnar över min nyfunna förmåga att tycka att jag är sexig! Helt osminkad och i allt annat än sexiga underkläder kunde jag inte sluta konstatera vilket slöseri på skönhet det är att jag sitter här! Ensam i mitt flickrum rånar jag varje minut världen på anblicken av en riktigt läcker brud.. Skämtåsido..

Jag slet mig tillslut ifrån spegeln för att prova ut helgens outfit, har garderoben full med snygga kläder men kände ändå efter varje ombyte hur självförtroendet sakna men säkert sjönk tillbaka ner mot jorden. Gav tillslut upp och hoppade i mina randiga pyjamasbyxor och gamla flanellskjorta, bekväm och med minnet av den snygga jäntan i spegeln sitter jag nu kvar på flickrummet och känner mig lite som grodan.. Grodan som förvandlas till prins när man kysser den, fast denna groda förvandlas till Pangbrud först när smink och festblåsa åkt av- är rädd att ta ordet i min mun men jag tror att vissa kallar det; nat-rl-g sk-nh-t..

Hur som haver så är det ingen som njuter av varken skönhet eller odjur just nu så det är rakt detsamma!


Tackar A för en massa nya låtar på min spellista, för att du är så jävla bäst och bra att prata spöken med.


Tunes: Nu du kärring - Björn Rosenström

Av Malin - 4 januari 2011 18:07

Being in a relationship means: cook dinner for the one you live with in exchange for sex

Being single means: cook dinner for the one you live with in exchange for also having the privilege to take care of the dishes.


Please let there be a world where dinner and sex is served without me even having to come near the dishes!


( vet inte varför det kändes lättare att uttrycka mig på engelska just idag men, google översätt hittar du här )


Tune: Hard as a rock - AC/DC

Av Malin - 3 januari 2011 22:09

Hejja hejja kronor små! Sitter och tittar på Småkronorna som möter Ryssland i semifinalen i Vm.. Tycker att det är fantastiskt att kommentatorerna inte snubblar på tungan mer ofta när ryssarna håller i taktpinnen. I och försig kanske det är namnuttal som en kommentator ägnar sig åt för att fylla sin 8 timmars arbetsdag så... Tycker även att det är fantastiskt tråkigt att se på hockey ensam, det är lite svårt att få samma rus när man sitter så nedsjunken i fotöljen att jag till och med funderar om jag kommer ha vissa svårigheter att ta mig upp härifrån sedan.. Imorgon har jag bjudit in mig själv till några bekanta med en stor tv på väggen och eldiga fans i soffan för säkerhetsskull.. 

Det märks ändå redan att huset är tomt, ingen Mor att prata mat och middagsplaner med och ingen Far att vråla i kör med till hockeyn eller för den skull ge mig beröm för att jag lagat min bil alldeles allena idag! Skall påminna mig om detta inlägg sedan när de driver mig till vansinne redan innan de hunnit innanför tröskeln..

Lär ju fylla webbanken med inlägg mer än någonsin under dessa kommande två veckor i allafall, meningslöst surr och inte direkt innehållsrika dagsanalyser..

Av Malin - 3 januari 2011 12:03

Så nice att ha huset för sig själv i två veckor och dessutom vara ledig samtidigt! Förkylningen är som bortblåst och jag har två lagomt sysselsatta veckor framför mig där jag får vara både hemmafru, dansdrottning och vindrickande väninna, just the way i like it! Idag ska jag dock vara min egen handyman och skruva upp ett par lampor och ge mig på spolarvätskebehållaren i bilen igen! Själv är bäste dräng, utan tvekan!


Tunes: Kiss - Art of Noise feat. Tom Jones

Av Malin - 2 januari 2011 17:23

som alla andra ska jag ge mig på ett blogginlägg för att summera mitt 2010, sitter ikväll och lyssnar på hockey på radio och ska försöka knåpa ihop några rader samtidigt..

Mitt 2010 började fullt av förhoppningar, jag hade framtidstro och motivation så det sprutade ur öronen! En kväll i juni kom sedan det första i raden av bakslag och avslöjade hemligheter som en kväll i snöstorm avslutades med flyttkartonger i flickrummet.. Hösten övergick till vinter och annalkande jultid drunknande i plugg och brist på glädjeämnen, brist på ens stoft av glädje till livet.. En mer avskalad Malin än någonsin entrar 2011, ett obefintligt självförtroende, vanor oroväckande nära ätstörning och endast en liten låga av hopp för framtiden har överlevt blåsvädret.  Ändå är det lilla av mig som finns kvar helt PURE, vänner och ovanor har även virvlat bort i stormen och kvar finns endast de som hållits sig tillräckligt nära att inte förvillat sig i mörkret..

Men!

"the fallen shall rise again" - Megatron

"Life's ambitions occupy my time

priorities confuse my mind

happines one step behind

this inner peace i've yet to find" - Hole hearted - Extreme


"Cupid is dead, deceased,
I got peace of mind
Still it's hard to forget,
what it leaves behind
A lot of love lost,
your feelings are wasted,
tasted the sweetness,
but now you're faced with,
the thought, of being alone
Nor more companionship,
you can handle it,
just abandon it,
leave it behind,
and look for the brighter day
Give it some time,
cause it won't come right away
You gotta be standing strong,
hold on to your dignity
Don't sit around,
saying look what ya did to me
It's time to move on,
you gotta continue
to look for a love,
of a life that's within you
Cupid is dead now,
it's time to rely on,
yourself to cope
You got no shoulder to cry on
DEAD" - Cupid's dead - Extreme


Tune of today: say something - Jill Johnson

Ovido - Quiz & Flashcards