sicksister

Alla inlägg under december 2011

Av Malin - 21 december 2011 10:05

Jag vill skriva ett brev i svunna tiders anda

från den högt flygande som nu hunnit landa

från marken finns en helt annan vy

men den känns både gammal och ny

drömmar jag haft har kommit mig så nära

allt jag kan önska och inget mer att begära

tryggt och stadigt på jorden jag gå

under en himmel så underbart blå

lever jag nu med dem jag har kära

för ingen kan väl till stjärnorna nå?





Av Malin - 18 december 2011 16:00

Den här helgen tog slut alldeles för fort

en hel massa grejer fortfarande ogjort

julveckan kommer, veckan jag ska jobba

önskar att jag hela konceptet kunde nobba

det här högtiden är väl till för att njuta

inte för att som yra hönor runt runt kuta


ständigt mörker gör att det mesta känns tungt

det är svårt att tilllåta sig att bara ta det lugnt

det kommer ta hela januari att hinna ikapp

då tid december haft att bjuda varit för knapp


men nu är det inte tid för att gnälla

mina medmänniskor är iallafall snälla

och imorgon får jag på tandläkaren troligen skälla

om jag ingen bedövning får så kommer det smälla!



Tunes- Darius Rucker - Winter wonderland






Av Malin - 8 december 2011 14:19

Sedan förra veckans succe (!) på musikkrysset kan jag liksom inte sluta att formulera en fråga i mitt huvud varje gång jag lyssnar på musik..

Så därför fick jag en idé!

Ni som läser min blogg (för jag vet att ni finns) får en liten finurlig fråga här på bloggen lite nu och då. Och eftersom jag vet att ni är ärliga och hederliga personer kommer ni göra ert bästa för att svara från er egen minnesbank och INTE från Googles ;)


Så problemet är ju då att jag inte kan länka upp till musik eftersom svaret blir mycket lättare att hitta då, då jag får hålla mig till text ur låtarna för att ni ska kunna identifiera vilken låt det handlar om!


Kommentera hejvilt och jag kommer ge rätt svar ASAP!

Good luck guys!


Vad heter artisten som sjunger om den impotente grabben, han som skriver in till ett program som heter Fråga Jens och får ett joddlande svar?

Av Malin - 4 december 2011 13:40

snaaart är du här! :D      

Ovido - Quiz & Flashcards