sicksister

Direktlänk till inlägg 18 november 2011

Höjdare? Nöjdare?

Av Malin - 18 november 2011 13:30

Mitt i mitt frenetiska skurande tog jag en paus och bläddrade igenom förra veckans tidningen 7.. Älskar verkligen Torbjörn Hägglunds krönika och slutar aldrig förvånas att den ständigt utanföre rödhårige killen från högstadiet (förtydligar att vi han gick klassen över mig under två vansinnigt lååånga år på Björnaskolan) idag leverar en tänkvärd text efter den andra. Det slår mig även hur lika vi var då och hur lika vi delvis är nu..

Även jag stod alltid ett steg utanför alla gäng, än vad jag tog mig till för ta det sista steget in så kom jag aldrig närmre.. Mobbad är nog fel ord för vad jag var, kanske för att min helt vanliga hårfärg, mina helt vanliga fräknar och mina helt vanliga kläder var tillräckliga vanliga för att inte tända skylten "Come on over and pick on me" direkt.

När det sedan nån gång mellan nian och gymnasiet dök upp två iögonfallande utväxter på min tidigare platta överkropp verkade livet helt plötsligt bli mycket lättare. Jag kunde studera och prestera bra i skolan, jag hade ju en pojkvän som var två år äldre än mig och en mindre skara som gick och väntade på att pojkvännen i fråga skulle försvinna. Några hårfärgsbyten och pojkvänsbyten senare, toppat med en tatuering och piercing eller två var minnet av Malin från högstadiet som bortblåst. Helt plötsligt var det jag som skulle välja vilka som fick komma ett steg närmre och inte.

Men när tiden återigen har flugit några år förbi sitter jag här fräknig, blond, några piercingar fattigare, iklädd förkläde, i ett hus som luktar nybakt och skurmedel och läser imponerad Torbjörns krönika.


Tunes: When the going gets tough the tough gets going - Billy Ocean

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 30 januari 2012 12:39

  SERIÖST!! Det du ser nedan är alltså 3 OLIKA fågelj*vlar! Hur i helafridensinninordenssjuttongubbars ska man förväntas se skillnad!!! Jag blir tokig!   Jag kan inte ens trösta mig med att alla är fridlysta så ser jag NÅGON kan jag bara ge sju...

Av Malin - 10 januari 2012 14:14

Mitt i mitt omotiverade pluggande av de fantastiskt underhållande kapitlen om vapnets delar och olika typer av gäss (alltså, jag kan inte för mitt liv förstå hur det ska vara "så lätt" att se skillnad på gås och gås då den ena har längre hals än den ...

Av Malin - 9 januari 2012 15:08

Alltså, fy fan nu känner jag mig missunsam och girig! Blir seriöst förbannad av att se hur människor slänger ut pengar på prylar som jag vill ha, som jag velat ha hela mitt liv och fan i mig är mer värd och kvalificerad att äga! Kastas tillbaka...

Av Malin - 6 januari 2012 21:38

Slirar hem efter en fredagkväll på jobbet med en salig blandning toner som pumpar i öronen, mimar med i texterna och många gånger blir jag förvånad själv då ord efter ord trillar fram i perfekt ordning, hur allt har fastnat. Hur som helst så kommer...

Av Malin - 21 december 2011 10:05

Jag vill skriva ett brev i svunna tiders anda från den högt flygande som nu hunnit landa från marken finns en helt annan vy men den känns både gammal och ny drömmar jag haft har kommit mig så nära allt jag kan önska och inget mer att begära...

Ovido - Quiz & Flashcards