sicksister

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2011

Lacken på macken!

Av Malin - 17 oktober 2011 15:04

Avslutat min arbetshelg och nyss hemkommen från älskade Björkhem.

Tog omvägen förbi Clas Ohlson där jag känner mig lite som ett barn i en godisaffär! Åkte dit för att köpa en, alltså EN, kabel till bilstereon och tog därför ingen korg vid entren, fann mig själv cirkus 4 minuter senare påväg till kassan på grund av brist av famn att lasta mer grejjer i!. Inser även att det är bra mycket lättare att fylla famnen än att tömma den på ett vis som gör att allt hamnar på rullbandet och fnissar generat mot kassörskan.

Fick vid ett litet quickstop på macken även tillfälle att fnissa till kassören, dock inte av pinsamhet, nöje eller nervositet. Nej,snarare ett fnissande i desperata försök att dölja min kokande irritation. Jag går nämligen in och raka vägen till hyllan med biloljor och vätskor. Hinner knappt kasta ett öga bland flaskorna innan mannen bakom disken kommer till undsättning för att hjälpa den söta lilla blondinen som uppenbarligen hamnat fel eller befinner sig på djupt vatten.

Han förklarar om spolarvätskans spädning i förhållande till frysgrader alldeles för många gånger, alldeles för tydligt artikulerat för att jag ska kunna fortsätta se honom som hjälpsam istället för idiotförklarande (här kommer alltså fnissandet in!). Jag tar min flaska och stegar bestämt mot kassan, kassören svansar efter med en mun som fortfarande kastar ur sig ord om spruckna behållare och frusna pumpmotorer. Betalar de 55 kronorna(fnissar för att kväva ljudet av kassörens röst) och tar sikte på friheten utanför ytterdörren, när jag upptäcker hur mannen gör en ansast att göra mig sällskap till bilen. (Avbryter fnissandet abdrupt) och säger hejdå, högt och tydligt, mannen stannar lydigt utanför på trappan och (jag blir vansinnigt sugen på att låtsas hälla spolarvätskan i bränsletanken) jag hoppar in i bilen och sticker iväg till Home Hilltop.



"- Vad har du gjort för fel när din kärring kommer

 in i vardagsrummet och skäller på dig?

- Du har gjort löplinan för lång"

Tunes: Nomy - You better die young

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 30 januari 2012 12:39

  SERIÖST!! Det du ser nedan är alltså 3 OLIKA fågelj*vlar! Hur i helafridensinninordenssjuttongubbars ska man förväntas se skillnad!!! Jag blir tokig!   Jag kan inte ens trösta mig med att alla är fridlysta så ser jag NÅGON kan jag bara ge sju...

Av Malin - 10 januari 2012 14:14

Mitt i mitt omotiverade pluggande av de fantastiskt underhållande kapitlen om vapnets delar och olika typer av gäss (alltså, jag kan inte för mitt liv förstå hur det ska vara "så lätt" att se skillnad på gås och gås då den ena har längre hals än den ...

Av Malin - 9 januari 2012 15:08

Alltså, fy fan nu känner jag mig missunsam och girig! Blir seriöst förbannad av att se hur människor slänger ut pengar på prylar som jag vill ha, som jag velat ha hela mitt liv och fan i mig är mer värd och kvalificerad att äga! Kastas tillbaka...

Av Malin - 6 januari 2012 21:38

Slirar hem efter en fredagkväll på jobbet med en salig blandning toner som pumpar i öronen, mimar med i texterna och många gånger blir jag förvånad själv då ord efter ord trillar fram i perfekt ordning, hur allt har fastnat. Hur som helst så kommer...

Av Malin - 21 december 2011 10:05

Jag vill skriva ett brev i svunna tiders anda från den högt flygande som nu hunnit landa från marken finns en helt annan vy men den känns både gammal och ny drömmar jag haft har kommit mig så nära allt jag kan önska och inget mer att begära...

Ovido - Quiz & Flashcards