sicksister

Alla inlägg under november 2010

Av Malin - 29 november 2010 16:08

Haft en dag i ledighetens tecken. Vart och hälsat på min kära bonde med lite hembakt tunnbröd och hembakta lussekatter med tillhörande tre timmar surr. Hemma igen känner jag doften av ensilagehö när en slinga av mitt hår ramlar ner framför näsvingarna och njuter, i'm a country girl for sure!

Slängde på en skiva country ala Travis Tritt och körde slut på mig i våran lilla hemmagymshörna med crosstrainer, hantlar och oräkneligt många dips och ups av olika de slag! I duschen fick la'gårdslukten offras och nu sitter jag ju här, här framför datorn och ser på mina veniga händer, ogillar mycket mycket starkt att venerna ploppar fram här och var i samma takt som fettet rinner av mig! Måste säga att jag inte vet vad jag hellre har, några extra kilon eller vener som små larver på underarmarna. Sexigt som fan på MÄN men nja, nästan osmakligt på KVINNOR..

Skall återuppta min lediga dag med att härja runt i köket och sedan avnjuta en kopp kaffe tillsammans med ett avsnitt "Vänner"


Tunes: I Surrender - Rainbow

Av Malin - 28 november 2010 10:28

man uppskattar inte det man har förrän man tappat det! och jag har helt klart tappat min galenhet just nu. Det finns ingen energi till galenskap, att svepa runt på dansgolvet med dig brukar göra mig till eld och lågor annars men nu var ett gammalt el-element det nämaste hetta jag kunde komma. Det som brukar vara tändvätskan som omedelbart startar en 4 timmars eldstormande Malin hade förvandlats till en gammal fuktig ÖA, tillräcklig för att hålla glöden vid liv, men även noga se till att inte glöden får lågor. Hade en jämn bra kväll, men fantastiska danser och många nya goa dansare, men som sagt ingen eld..

Tror jag ska sticka iväg till närmaste Chip chop och få en Nitro-knapp istallerad och medan jag är där ska jag ta bort både brandsläckare och farthållare, så hädanefter show no mercy!

Rena metaforpladdret idag men.. det är ju söndag!


Tune: I'm the only one - Melissa Etheridge

Av Malin - 24 november 2010 21:21

Snacka om att man är instabil just nu! Helt sjukt (som Grynet skulle sagt) stressad, har så vansinnigt mycket att göra och så inninordens mycket information som snurrar i hjärnkontoret så jag har börjat tappa grundläggande funktioner. Jag stavar som en skoltrött sju åring (!), blandar stora och små bokstäver och behöver ibland en oherrans massa minuter för att komma på ett passande ord att uttrycka mig med! Jag springer iväg till en annan del av huset, kommer fram och har inte den blekaste aning vad jag skulle dit och göra! Klev exempelvis upp ifrån pluggandet tidigare i eftermiddag för att gå och hämta en hammare att hänga upp en klocka på väggen med, blev dock avledd in i köket och hann båda koka kaffe, dricka det, skölja sill, spela piano, packa upp ur väskan gå tillbaka till datorn, plugga i en timme då jag ser spiken i väggen jag skulle dra ut och flytta på mer lämplig plats med hammaren, hammaren ja, tro hur länge det tar innan jag lyckas få tillbaka den där den hör hemma... MEN...

Den vändning jag ville komma till i blogginlägget var att jag ändå känner mig otroligt understimulerad, hör och häpna! Sitter på nålar och vill hitta på BUS, göra något helt intelligensbefriat helst med adrenalin påspädning.. Göra något jag inte gjort på länge eller något jag aldrig gjort förrut, skratta sådär vansinnigt så man tror att man ska skratta käken ur led..MEN..

Tenta om två veckor tillåter inga snedsteg, bara stjärtskavande plugg..


Tunes: Homespun love - Keith Urban ("when we get to sparkin' we almost set the house on fire")

Av Malin - 24 november 2010 09:45

Skall i almanackan anteckna gårdagen som en helt galen dag, låg länge och funderade, innan jag somnade, på om allt verkligen hade hänt under samma dag!

Hunnit vara på föreläsning, hälla kaffe över mig själv (inte mitt fel utan en instabil termosmugg), lasta cyklar, bli ombedd att fara och flyga, prata i telefon med en mycket nära vän, laga supergod middag till hela familjen, baka två satser bröd, diska till händerna var som russin, prata i telefon med en vän jag inte hört av på månader och åter månader, "plugga".

Kanske inte ser så mycket ut nedskrivet men det kändes! Var så himla uppe i varv när jag satt och skrev på uppgiften igår att jag hann skriva ett ord flera gånger innan hjärnan kom ikapp ikapp..


Tunes: But for the grace of God - Kieth Urban

Av Malin - 22 november 2010 13:54

Gillar inte den montona versionen av mig själv som sitter still mer än vad jag dansar fram. Versionen som inte spelar musik på högsta volym och faktiskt överlägger att inte åka och dansa utan bara stanna hemma! Huvva hemska tanke!

Söker någon frivillig som kan gå med blåslampa i röven på mig eller övrig årgärd för att få lite liv i gamm'kroppen min! Öppen för alla förslag!


Skall återgå till att sitta still framför datorn och försöka plugga, rätt så okej att sitta still just idag då jag har en annalkande träningsvärk som redan idag känns som ett tons ok över axlarna! Men får ta tag i min metod att träna bort träningsvärken imorgon...


Tunes: Dude looks like a lady - Aerosmith

Av Malin - 20 november 2010 12:36

allt mitt snack om att det finns en gammal kvinna med långkjol och förkläde i mig verkar ha straffat sig.

Käringen verkar nämligen ha samlat sina trupper och tagit över även min fysiska kropp. Slår upp ögonen 11.30 och känner hur fingrar och handleder bultar av värk och svullnad, tänker att jag ska sätta mig upp men det är som att signalerna går i slow motion, späder på min tankekraft med lite jävlar anamma "NU ska jag stiga upp" men ingenting händer.. tittar ut genom fönstret ett par minuter innan jag känner att det rycker till i benen och sakta häver jag mig upp ur sängen. Tidsfördröjning på ungefär 4 minuter från order till lydnad, oroväckande! Med mycket möda får jag på mig lite kläder och tar mig nedför trappen. Senor och ledband i knäna så spända att fiolen kan slänga sig i väggen. Slaskar i mig en tallrik fil och står otåligt och väntar på kaffebryggaren i hopp om att det svarta guldet skall trolla bort en huvudvärk som växer sig starkare för varje sekund.

Två kaffekoppar senare sitter jag här och känner hur ryggen blir krokig medan det bultar i huvudet allt kraftigare - som om käringa' har seger parad med djungeltrummor i huvudkontoret!

Skall smida planer för återta min kroppslig borg så att segern är min innan tisdag och bjuda käringa' på en sväng om så att förklädet åker på sniskan!


Tunes: Double Nature - Mustasch

Av Malin - 19 november 2010 15:23

rätt är rätt och fel är fel men man ska aldrig säga aldrig!

Vissa glider genom livet med lite tur andra med uttalad otur. Andra får lycka vid första ögonkastet med vissa lastas med olycka efter olycka.

Vill gärna likna min situation just nu med ett spel man kan spela på tivoli, spelet involverar en gummiklubba, flera hål och en glad liten mullvad som hoppar upp ur hålen utan inbördes ordning. Målet med detta spelet är att försöka ge mullvaden en j*vel i huvudet varje gång  han kommer upp ur hålet helt enkelt, slå hårt - slå snabbt- slå många gånger! Ingen vinner dock i detta spel, mullvaden är odödlig och kommer alltid upp igen med samma flin trots att han får en hel del stryk på vägen!

Uppmärksamma att liknelsen innehåller gummiklubba och inte hagelgevär, odödlig och ett brett grin men inte avlivning, rätt positivt ändå!

Ikväll ska mullvaden ut och svänga sina lurgiva till SHAKE på Ersboda folketshus men kommer garanterat i duell med gummiklubban imorgon igen!


Tunes: Lift U up - Gotthard

Av Malin - 17 november 2010 18:19

Är det för tidigt att börja längta till 4-5 februari nu? 6 underbara band och 16 härliga danstimmar på hemmaplan a la Parken Örnsköldsvik! Jag menar de som väntar på något gott väntar likt förbenat alldeles för länge så varför inte börja nu!?

Genast när jag fick meddelande på Facebook idag om vilka band som kommer på 2011's första mara knarrade fjärilsproduktionen igång maskineriet i magen and I like it! Kan redan nu känna doften ifrån trägolven, känna känslan då klockan är två minuter i sju, omkring mig ser jag ivriga dansare gå omkring på stället i en dov tystnad, hungrande efter det första taktslaget, den första tonen som inleder ett rus som kommer vara halva året!


Himmel jag får gåshud bara jag läser det jag själv skriver!


Är så fullständigt infekterad av dessa underbara små dansbakterier att jag snart går in i kronisk dansomkringatit!

symptomen är:

- Hög puls

- Hög andningsfrekvens

- Svettningar

- Hudrodnad främst på kinder och i panna

- Kramp i nedre extremiteterna

- Adrenalin och endorfin påslag

 Bakterierna är resistenta mot all behandling! Infekterade råds förse bakterierna med danser för att minska risken för biverkningar!


Tunes: Fuck you - Cee Lo Green (lyssna och föreställ er Melissa Williams version för bästa resultat)

Ovido - Quiz & Flashcards