sicksister

Alla inlägg under april 2010

Av Malin - 29 april 2010 17:51

Vad vill man åstadkomma?

Vad tror man faktiskt är möjligt att åstadkomma?

Vilka vill jag hjälpa?

Vilka vill jag själpa?


Förstår mig inte på folk som vänder kappan efter vinden,. ena sekunden en vän, nästa en föredetta, utbytt emot något nytt!

Gammal kärlek rostar aldrig, så det så!


Tune of the day: Svordomsvisan - Magnus och Brasse

Av Malin - 28 april 2010 17:26

Onsdag och saknaden efter M har börjat övergå till en pirrig längtan! Imorgon blir det åka av då jag äntligen får komma HEM! (ni som inte tänkte på buss direkt.. ;))

Trivs verkligen verkligen bra, min handledare är så himmelens gullig och ja, det är bara KUL helt simpelt!

Sollefteå är en uuunderskattad stad, är helt såld, skulle kunna gå omkring här i timmar, vackert! tar tiotals med foton varenda dag jag går hem ifrån jobbet och försöker suga i mig intryck så länge jag är här.


Har inte sett röken av min kvinnliga sambo i veckan, men mat försvinner ifrån kylen och disken blir diskad  så jag har dragit slutsatsen att hon finns här när jag minst anar det...

Har fått i mig mat för dagen och skall gå och ta mig en chokladbit så sockernivån hamnar på hyperpluggofi, kommer då helt osökt att tänka på en kvinna på jobbet som ser ut som en korsning mellan en köttbulle och ett troll (sorry, but take a look in the mirror) en stenhård mage som står ut värre än en gravidmage har hon, som är en tvärhand hög! Varenda gång jag stöter på henne muttrar hon om fika och i eftermiddag utbrister hon; Men, att man inte ska kunna få en kaka, en kaka skulle jag vilja ha jag!!

Jag får då en uppenbarelse, jag har träffat det! det omtalade! Beryktade! KAKMONSTRET! (verkar dock som alla andra gå på beach 2010 diet)


Tune of the day; Missing you - Tina Turner

Av Malin - 26 april 2010 18:57

Första fantastiska dagen avklarad i Solleftå..

Med en stilla promenad i strålande sol genom en otroligt vacker stad började dagen påväg till sjukhuset.. Fullproppad med info fick jag mig en cykel och gav en klasskompis en nära döden upplevelse på pakethållaren på vägen hem igen..

Har nu fått i mig middag, avverkat dagliga dosen av House och funderar starkt på att diska för att fördriva tiden! Min roomie är försvunnen och jag hoppas att hon hör av sig snart, jag har så lätt att bli orolig...


Tune of the day: Soulweeper- Volbeat

Av Malin - 23 april 2010 19:02

fan.. ibland lyckas jag bara få till den där looken som spegalr mitt rätta jag

- en fräknig hårding som älskar att laga mat, som på fritiden sätter permanent konst på kroppen och dansar bugg, är snäll som en kattunge men fräser ifrån när det är nödvändigt!

Så, nu vet ni hur jag ser ut ikväll (vem behöver kameror...)


ikväll är jag inte bara lilla söta fröken fräken utan super snygga silver sara..nej..Malin.. super snygga fröken löken..


Tune of tonight: Thats how I like it- Lynyrd Skynyrd

Av Malin - 22 april 2010 14:49


12 stycken skakande nervösa studenter föses in i ett trångt rum där lukten av svettiga handflator sakta sprider sig.. DE TRE dyker plötsligt upp och alla håller andan, en och en väljer de ut ett offer och för bort dem till varsin vårdsal.. Stolarna där de satt står gapande tomma och varje sekund som tickar förbi ekar i den förödande tystnaden.. En halvtimme flyter förbi och studenterna ger varandra korta ögonkast fyllda av skräck när den första dörren öppnas.. strax efter öpppnas även de andra två dörrarna och DE TRE är där igen och väljer ut nästa trio för upp till bevis, de vandrar iväg med tunga steg och möts av den första trion som snabbt börjar ventilera den hemska upplevelse de nyss gått igenom.. De som återstår lyssnar med skräckblandad förtjusning om vad de snart skall få utsättas för... När dörrarna öppnas igen ber de en stilla bön och ger varandra en blick till avsked innan de skiljs för attt möta denna prövning på varsitt håll....






Har haft metodexamination idag.. var inte riktigt så där farligt, men fan så nervös jag var! Gick dock galant och fick till och med en smula beröm..


Tune of the day: This ole house- Shakin' Steven's

Av Malin - 21 april 2010 09:02

Varför ska man få visdomständer, gör så mycket otroligt ont! AJAJ!


Så, nu har jag fått gnälla av mig om det lite...

Dansträning igår, hade en kanonkväll, synd bara på det hala golvet, man kände sig smidig som ett kylskåp under vissa perioder då man inte tordes flytta fötterna med risk för en blåning på ändan!

Har en riktigt bra vecka och en rolig helg framför mig men vill ändå att tiden ska stanna..

17.00 på söndag sticker jag till Sollefteå och har fyra jobbiga veckor utan M framför mig!


Tune of the day: If you wanna leave me(Can I come too)- Bryan Adams

Av Malin - 19 april 2010 20:37

En händelserik dag som bör berättas i kronologisk ordning med start igår..


Mammas födelsedag; där samtalsämnet runt födelsedagstårtan (Kolhydratsfri by the way) var hur alla (barnen) blev orättvist behandlade av snuten (utom Lisen det var hon som var polisen).


Måndag, Vi lämnar hemmet för en resa till sjukhuset i Sundsvall, hinner hela 170 meter ifrån parkeringen när farbror blå stoppade oss och knackade på min ruta, helt ovetande om att ratten på M's sommarbil sitter på höger sida (HAHA!), jag vevar ner och hon pratar på en stund innan hon upptäcker bristen på ratt och gehör på denna sida. Kollegan på andra sidan tar över och tjurar länge om att bilen inte finns som påställd i deras register!  jaja, vi kom iallafall iväg tjugo minuter senare än vi hade räknat med och på grund av polisen blev vi tvungna att köra olagligt hela vägen till Sundsvall för att hinna i tid, ironi...

Jag rusar genom sjukhuset och kommer med andan i halsen fram för att få veta att det måste blivit fel med bokningen, att jag fått en tid en och en halv timme senare än det som stos angivet på brevet jag fått hemskickat, ironi...


Vi vandrar omkring en stund och försöker hitta något bra ställe att fika på, vi går förbi flera matsalsliknande serveringar innan vi tillslut hamnar i ett litet krypin där en turk säljer nallar och kaffe med svindyra bakelser. De vitklädda läkarna och sköterskorna köper kebabrullar på löpande band och Turkmannen önskar "smakliga måltid" till dem alla.. ja... inga ytterligare kommentarer...


Tar själklart IKEA och BILTEMA på vägen hem med tvättsvampar och doftljus på kvittot!


Tune of the day: If you wanna leave me - Bryan Adams

Av Malin - 16 april 2010 14:17


sprider snällhet runt sig i världen!


Man blir ibland förvånad vad mycket en fin kommentar, ett leende eller gest kan göra för en annan människa!

Jag kan bli alldeles varm om någon tackar mig med blinkers när jag släppt fram dem i trafiken eller om någon bara kommer fram och pratar i en kö, ett väntrum eller de som hejjer på främlingar när man möts på trottoaren! Och när jag upptäcker att jag gett ett gott intryck bara med en enkel kommentar eller ett smil på läpparna blir jag så glad att jag spridit lite gädje till någon annan!


Vad världen vore mycket trevligare om det fanns fler av silver saror och färre super sura sunk saror!


Tune of the day: "I knew the bride when she used to rock and roll" - Nick Lowe


Ovido - Quiz & Flashcards