sicksister

Alla inlägg under mars 2010

Av Malin - 26 mars 2010 17:45

...förkortar livet med 4 minuter, har jag fått lära mig idag!


trots det så är det fullfart för MnM i helgen! Ikväll har M spelning med Hårdrocksleif på Lex så jag ska dit och supporta dem!


Inatt bränner MnM hem till skogen för en fullspäckad dag med tillhörande fest för min snart Femtioåriga far!

M har fixat högtalare i köket så jag kör Lynyrd Skynyrd/Status Quo på stereo i hela lägenheten samtidigt som jag packar för helgen, sminkar mig för ikväll och skriver inköpslista inför fjällsresan på onsdag nästa vecka! När M kommer hem ifrån soundcheck ska jag försöka hinna köpa en present till far och sedan ramlar nog min dejt för ikväll in T!


Tune of the day--> Lynyrd Skynyrd-Skynyrd Nation (Bör spelas på hög volym)

Av Malin - 25 mars 2010 19:18

(Tack Harriet för jag fick stjäla denna från dig)


Kontakt annons:


Hej jag heter Malin och bor i skogen där älgarna blivit galna, jag är dålig i sängen och tycker om att låtsas att jag är en blind gubbe i en pool samt att fylla tomma Colaflaskor med tvättmedel.

Jag jobbar med att dressera daggmaskar där jag smugglar ner droger i allas drycker och när jag kommer hem vill jag skriva kärleksbrev till Måns Zelmerlöf.

Jg ker dig som delar mina intressen!

Hör av dig!


Fört utforma din egen kontakt annons läs:

harriet87.blogspot.com



Av Malin - 24 mars 2010 21:24

...just hold my hand


Har fått en otrolig nytändning vad det gäller dansen nu! Har en fruktansvärd träningsvärk idag men myrorna i brallan shakear på ändå!


Har två personer att tacka för detta, kommer inte att nämna dem med namn, men dessa herrar har något speciellt, förrutom att de båda helt enkelt är jätte duktiga är det just blicken hos en av dessa som lockar fram en glädje som värmer in i själen!

Denna blick tillsammans med rörelsen/feelingen får tiden att verka stå stilla på dansgolvet!


Ojojoj, evigheter känns det vara till nästa dans och fy på mig! Jag som vill vara öppen och rättvis att dansa med de flesta men nu är det just dessa dansare som får fem stjärnor och ett plus av mig!


Härliga tider är på väg och för att göra om Sven-Ingvars på mitt eget lilla vis ytterligare en gång:

"Sommar, sommar och sol

dansen på logen och doft av svettig kjol

Sommar, sommar och sol

en stårtå så blå som viol"


Tune of today: Baby you're mine - Jill Johnson

Av Malin - 22 mars 2010 10:00

..kommer fram i tö


Mitt liv just nu är ständigt bevis på att man aldrig kan få allt, och att det man trodde sig ha får man inte alltid ha kvar!


Jag har fått byta uppfattning vad det gäller många på senaste tiden, hårdrockarna som börjat swinga till dansband, trogna vänner som vänder kappan efter vinden, plugghästarna som ger upp and goes wild!

Jag hinner nästan inte med!


Tune of the day: Lynard Skynard- Raining in my heartland

Av Malin - 15 mars 2010 17:35

Att känna sig hemma, att komma hem till mor och far, till den trygga bubblan där man har sina allra flesta "första"....hemma

Hemma där jag spenderar min mesta tid och har mina kläder och närmaste tillhörigheter, i lägenheten...hemma...

Lever i väska, älskar att vara hemma i "my Heartland",

älskar bekvämligheten med ettan på gång avstånd ifrån stan, men båda ställena skriker TILLFÄLLIGT!

en tillfällig vistelse i ett liv som tyvärr verkar stå på PAUS..

Valet står emellan 42 kvadrat i en betongdjungel eller en gård med oändligt med plats men där Mor och Far sätter reglerna, när äta, när sova, när städa..


Tune of the day--> Sator- I wanna go home

Av Malin - 9 mars 2010 13:29

Oho, nu återstår en tenta innan juni, då den sista tentan infaller. Har bokat in mig och två kära klasskamrater för VFU i Sollefteå hela Maj..

"Förmånen" vi har att göra praktik där sker minst en gång under utbildningen och passar på att göra bort min nu, tillsammans med två vänner, självvalt och med gemensamt boende!

Känns oootroligt jobbigt att vara borta från min kärlek så länge men that's life..


Känner mig 10 kilo lättare (trots att vågen visar 10 kg tyngre!!) nu när våren kommer med stormsteg! För varenda kvadratmeter asfalt som tinar fram känns allt bättre och bättre! Några hårda veckor  med plugg, en påsk ledighet, VFU och sedan är det faktiskt juni och slutkläm innan sommarlov!


Tune of the day- Still unbroken- Lynyrd Skynyrd


R.I.P Älskade Sigge! Världens underbaraste hund!

Av Malin - 5 mars 2010 14:44

Att se sig själv på bild kan bara ge negativa resultat,

scenario ett:

Du har fixat iordning dig och känner dig snyggare än någonsin och ska ut på fest, på förfesten blixtrar kamerorna och du trivs, hår och makeup ser fortfarande bra ut så why not..! Du kommer hem och dagen efter kikar du in på facebook och får plötsligt syn på en förskräcklig kvinna som har alldeles för många liknande drag som du själv!

Genast lovar du dig själv att aldrig ha den outfiten på fest igen och det blir sallad till middag följande tid!

scenario två:

Du har fixat iordning dig och känner dig snyggare än någonsin och ska ut på fest, på förfesten blixtrar kamerorna och du trivs, hår och make up ser fortfarande bra ut så why not..! Du kommer hem och dagen efter kikar du in på facebook och får plötsligt syn på en riktigt snygg brud som är du! Du hade aldrig trott att du kunnat se SÅ här BRA ut och unnar dig en skål med godis och en kladdkaka efter middagen.


Ja, jag menar, att se sig själv i spegeln och vara nöjd är nog det närmaste sanningen man kan komma! att bli fotad i fel millisekund kan förvränga vad som helst!


Ha en trevlig helg, nu ska jag gå och käka sallad ...


Tune of the day-> Dont stop -Status Quo

Av Malin - 4 mars 2010 09:30

Å så jag längtar till sommaren och sommar"lov"..


Börjar mer och mer att inse att jag inte kommer hinna åka till fjällen denna vinter heller, plugget radar upp sig och om fem veckor är det ut på praktik som gäller, då är det bara hålla tummarna så jag inte hamnar i Sollefteå..


Jag vill ut och njuta av den friska luften utan att känna stress och måsten!

Jag längtar så det pirrar i magen så där som det gjorde dagen innan julafton när man var liten!

Känner att jag kommer få den bästa sommaren på länge och den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge, men fan så jobbigt det är att vänta!


Tune of the day: Simple Life - Lynyrd Skynyrd


Ovido - Quiz & Flashcards