sicksister

Alla inlägg under oktober 2011

Av Malin - 30 oktober 2011 14:50

Ja. Vad ska man skriva om när man jobbar för jämnan?

Skriva om att jag fick jobba över en kvart idag, hur en tant kräktes över en annan eller hur vansinnigt det är att kommunen sparar in pengar på fel ställen? Kul? Njae, inte direkt!

Annars då?

Har haft halv åtta hos mig var och varannan dag så det handlas, städas, torkas, skuras och diskas. Trevligt värre men underhållande? Njae kanske inte!

Jag kan ju ställa upp en rad med andra meningslösa inslag i min vardag:

- Mötte pappas gamla bil i nya rondellen idag - trodde den hade gått i graven. Jag hade fel.

- Vinner överlägset i BUZZ och retar gallfeber på mina medmänniskor - separation - plausible. Men jag har ju rätt.

- Påbörjat jägarskolan. Haft en lektion. Dom allra flesta verkar blåsta och - jag har rätt.

- Har plöjt igenom Cougar town säsong 1 & 2. Jag dog lite inombords när jag insåg att det sista avsnittet var slut.

- Jag hade fel. Jag skulle åter igen få chans att elda upp en fågel.

- Jag tog hunden på långpromenad som bara kunde sluta i björnmat eller vilsegång. Jag hade fel. Men det var nära.

- Jag bakade tunnbröd med min lillasyster. Gubben min blev förvånad. Inte jag.


Som ni ser har ni inte gått miste om mycket. Livet liksom glider fram.


Tunes: Dance in the neonlight - Lena Philipsson feat. Dead by April

Av Malin - 17 oktober 2011 15:04

Avslutat min arbetshelg och nyss hemkommen från älskade Björkhem.

Tog omvägen förbi Clas Ohlson där jag känner mig lite som ett barn i en godisaffär! Åkte dit för att köpa en, alltså EN, kabel till bilstereon och tog därför ingen korg vid entren, fann mig själv cirkus 4 minuter senare påväg till kassan på grund av brist av famn att lasta mer grejjer i!. Inser även att det är bra mycket lättare att fylla famnen än att tömma den på ett vis som gör att allt hamnar på rullbandet och fnissar generat mot kassörskan.

Fick vid ett litet quickstop på macken även tillfälle att fnissa till kassören, dock inte av pinsamhet, nöje eller nervositet. Nej,snarare ett fnissande i desperata försök att dölja min kokande irritation. Jag går nämligen in och raka vägen till hyllan med biloljor och vätskor. Hinner knappt kasta ett öga bland flaskorna innan mannen bakom disken kommer till undsättning för att hjälpa den söta lilla blondinen som uppenbarligen hamnat fel eller befinner sig på djupt vatten.

Han förklarar om spolarvätskans spädning i förhållande till frysgrader alldeles för många gånger, alldeles för tydligt artikulerat för att jag ska kunna fortsätta se honom som hjälpsam istället för idiotförklarande (här kommer alltså fnissandet in!). Jag tar min flaska och stegar bestämt mot kassan, kassören svansar efter med en mun som fortfarande kastar ur sig ord om spruckna behållare och frusna pumpmotorer. Betalar de 55 kronorna(fnissar för att kväva ljudet av kassörens röst) och tar sikte på friheten utanför ytterdörren, när jag upptäcker hur mannen gör en ansast att göra mig sällskap till bilen. (Avbryter fnissandet abdrupt) och säger hejdå, högt och tydligt, mannen stannar lydigt utanför på trappan och (jag blir vansinnigt sugen på att låtsas hälla spolarvätskan i bränsletanken) jag hoppar in i bilen och sticker iväg till Home Hilltop.



"- Vad har du gjort för fel när din kärring kommer

 in i vardagsrummet och skäller på dig?

- Du har gjort löplinan för lång"

Tunes: Nomy - You better die young

Av Malin - 12 oktober 2011 19:28

The hamster has taken a serious hit to his collectings!

5 years of collecting - 5 hours to get rid of! Mohaha..

 


Tunes: Blender - Alla essen på handen

"Kan det va så svårt att se

När ska du se

att du inget har att vänta

han är min bara min

och att här har du inget mer att hämta

han är min bara min

han har valt att stanna kvar här

och lämnat allt som en gång varit

nu är det vi

min han är bara min


du ylar som en varg månen

utan nån som helst finess

han suckar åt telefonen

av dina sms

hey hey hey

han har visat dom för mig

och berättat allt om dig"



Av Malin - 11 oktober 2011 19:10

Jag hade ingen bil, vad skulle jag göra?

jag letade under sten och i varje låda

jag hittade inget som jag alls ville köra!

plötsligt en bra annons jag fick beskåda

ett snabbt besök och sen ska ni få höra

att nu är den här, min alldeles egna SKODA!


Två timmar av min första kväll som solokvist har gått och jag har redan avverkat två punkter på min "att göra"- lista för veckan.

Effektivitet blandat med lite - "när katten är borta leker musen(!) på bordet" gör underverk i urrensning, sortering och sopkärlsfyllning (vet att sopkärlsfyllning inte ens är ett riktigt ord men tycker det vart beskrivande just här)!

Dessutom kan jag med äran i behåll lyssna på Håkan Hellströms gamla godingar och behöver inte ens digga i smyg.

Trots allt detta underbara är nog höjdaren hittills att ingen var hemma och bevittnade hur vansinnigt misslyckat och lång tid det tog för mäster eldarn att få upp en brasa i kaminen ikväll!

 

do do do do ro barabapa barapapa


Tunes: En vän med en bil -  Håkan Hellström

Av Malin - 8 oktober 2011 18:44

           

  Jahaja, verkar inte kunna få in någon text ovanför bilderna, så jag hoppas att ni som läser verkligen bläddrar hela vägen ner!

Har varit på en snabb tur (3 timmar) i skogen idag och det är verkligen underbart! Att sedan efter hemkomst få rensa svamp medan husets herre lagar fetaostfylld fläskfile med trattkantarellsås, ta ett glas vin eller tre framför-> ÄLG-jakt på riktigt tillsammans med svärfar är liksom gräddet på moset en perfekt dag!

Well, summa summarum = Ja fickä bäst ja!

Av Malin - 7 oktober 2011 13:59

Jag är så trött

jag orkar inte se ens se på VÄNNER

som kantstött,

rostig och sliten är som jag känner


åka och handla

måla på mig ett ansikte och ta lite disk

vill förvandla

bort med skavanker, bara känna mig frisk


 



Tunes: Nothing compares - Sinead O'Connor

Av Malin - 6 oktober 2011 13:12

Om jag någonsin börjar ego-fota mig själv var och varannan dag ger jag härmed mina närstående full tillåtelse att hålla mig inlåst och tvångsvårda mig tills jag återfår förståndet!


Med det försäkrat kan jag vill jag upplysa eder alla att man inte alls behöver spendera många minuter i the social network för att hinna se åtskilliga personer som alla fotar sig i vinklar för att--> få till något slags dekoltage av ett par ynka A-kupor, dölja sina mjölktänder med fejkade Angelina läppar, ur ögonen spegla illusionen av Montazami intelligens och med det tro sig inbilla andra att de skulle känna igen dem i vanlig mänsklig vinkel på stan eller krogen.. Pah!


 bättre att tiga och antas vara en idiot än att tala och undanröja alla tvivel..

...kind of...

 

 

 

 

Tunes: Your so Vain - Carly Simon

Ovido - Quiz & Flashcards