sicksister

Alla inlägg under december 2010

Av Malin - 29 december 2010 15:04

pappa tränar utanför min dörr

skotrar kör förbi utanför mitt fönster

funderar om det är stora "göra allt Malin inte kan" dagen idag! Mår fortfarande som om jag stoppat i mig en cocktail av krossat glas och myggor!


Var ut och gjorde ett försök att sätta ihop spolarvätskemakapären idag men fick ge upp, det GÅR INTE att skruva när det är -15, omöjligt! istället gick jag in och packade stora hockeytrunken inför nyårshelgen och testade även min nyårs outfit! Shit vad snygg jag kommer vara, ojojoj, farligt till och med.. Det kanske är tur att jag befinner mig i Sidensjö, långt borta från desperata små män!

Ikväll blir det middag hos farmor, hoppas det blir köttbullar så att det för gångs skull bevisas att det är JAG som gör dom godaste köttbullarna nuförtiden.. skämtåsido, farmor är en förebild i köket det blir säkert en fantastisk middag!


Tunes: Dra dit pepparn växer - Casanovas

Av Malin - 28 december 2010 12:19

alla har vi säkerligen använt oss av det klassiska uttrycket i ett förhållande att "aldrig gå och lägga sig som ovänner"..

satt igår kväll och kokade av irritation, med min nya helt perfekt fungerande mini-pc i knät på min nya helt perfekt sköna laptopkudde. Hade dessutom under dagen både fått agera bilmekaniker och laga mat och haft besök av min älskade tvillingbror, så borde egentligen vart ganska nöjd, men ICKE! Som en bitter gammal katt satt jag och morrade fullständigt oadresserat.. Dilemmat senare vart ju att "inte gå och lägga sig som ovänner" eftersom jag uppenbarligen var ovänn med mig själv, då jag uteslutit alla andra alternativ. Kröp ner på det mjuka lakanet och försökte tänka på något roligt att kväva irritationen med, istället började alla tankar på allt dumt man gjort genom alla år tränga sig fram.. Bilder från promillehöga nätter och ångerfulla mornar bytte av varandra tills jag äntligen somnade med en rynka i pannan..

Vaknar i morse förfarande med samma eländiga förkylning, irritationen har bytts ut mot ren och skär ilska.. Kastar i mig lite frukost och trycker sedan in proppar i öronen med musik innehållande brakande trummor och sångtexter som f*ck, whiskey och gun på högsta volym.. slåss med luften och stampar omkring med tunga hälar! Jag kommer mitt i detta inlägg fram till en sak, jag ska sluta vara så förbannade snäll hela tiden! Funderar på allvar att sitta som en prinsessa i mitt torn, låta nästa friare slåss med drakar och genomgå eldprov på sin vita springare innan han får en glimt av prinsessans vackra profil ens! Japp! Så får det bli!

Smakar det så kostar det!


Rapunzels tune of today: Bodies - Drowning Pool

Av Malin - 27 december 2010 10:54

Nu ska vi ge uttrycket "att klättra på väggarna" ett ansikte i form av mitt trötta face.. Har legat vaken halva natten och haft tusen nålar i halsen, jag har även under natten insett att det inte var så smart att bädda in mitt nya lakan innan jag tvättade det. Gjorde en lite hastig vändning vilket (och jag överdriver verkligen inte) gav mig ett brännsår på insidan knät, ni vet av liknande karaktär som man fick på bara ben på gympasalsgolvet i mellanstadiet.. Så in i tvätten med det och ösa på med sköljmedel om jag ska överleva ännu en natt..

Det snöar ute, känner mig smått instängd och har träningsabstinens! Jag som i normala fall för att bli av med överskottsenergin brukar träna iallfall eller härja omkring med musik i öronen och vrålsjunga MEN idag har jag till råga på allt inte heller någon röst! Hur jag ska bli av med myrorna i brallan idag äro för mig en gåta, kanske baka något eller träna iallfall med risk att jag har hjärtmuskelinflammation innan nyår! Idag är nämligen mormor som står för middagen så kan inte roa mig vid spisen heller.. kanske jag ska satsa på baknings idén ändå,.. baksidan(!) av det är dock all disk som jag inte har någon lust att ta reda på idag..


Tune: The power of love - Huey Lewis and the news

Av Malin - 25 december 2010 23:34

sådärja, nu var det strax slut på juldagarna och jag verkar ha överlevt iår igen, dock har resultatet av jul + 30 timmars nattjobb blivit en kolosalt sliten Malin med ett monster till förkylning i kroppen.. Har ännu bara symptom som halsont och nackstelhet (försöker att blockera ut min sjukdomlära och INTE diagnostisera mig själv med något allvarligare tillstånd) men känner i varenda led att detta bara är början. Har en vilopuls på 120 och når maxpuls av att gå uppför trappen, himmel maxpuls var jag inte i närheten av när jag gjorde 6 km på löpbandet i onsdags ens.. illa illa.. Men å andra sidan blir det dessto lättare att vända tillbaka dygnet nu när man är helt pantad..

Mina planer för morgondagen OM inte monstret kommer ur ide är att ge min lilla pärla en välbehövlig reconditioning, stackars peggan har fått ta många tunga smällar i höst/vinter på grund av andras okunskap, men nu är det slut på det! Lyxtreatment from now on! So lite bilmekaniker slash städtant på förmiddan och sedan tar lyxtreatment för mig vid på eftermiddagen, vad nu det kan innebära...


Vill tacka alla mina underbara vänner för detta år och hoppas ni vill vara del av mitt liv även i det nästa..

Vill även skicka massiva mängder kärlek till min familj för en underbar jul och för att ni är det bästa människor att dela livet med..


Tune: True colours - Leigh McKenna

Av Malin - 20 december 2010 19:33

att det är jullov!

Har skurit mig i fingertoppen på vänster pekfinger så känner mig smått handikappad vid både dator och mobiltelefon..

Fick skämmes över min handstil när jag skulle försöka anteckna på Statistikövningarna idag, jag tror liksom att hjärnan håller på att ställa om till jullovs mode redan nu, sakta men säkert stängs avdelningarna för finmotorik och tankeverksamhet ner..

Även min dator har i rasande fart börjat tackla av, som för att understryka att det är färdigpluggat för iår..

Imorgon blir det sista julklappsinköpet till min älskade bonde och sedan handla ingredienser till min sillar och efterrätts"surprise" sedan får julen komma på riktigt!


Tror det kommer bli en brakfinal på 2000-talets första decenium!

Välkommen 2011 och hoppas du är full av K-Ä-R-L-E-K


Tune: All i need is you - Idol Allstars 2010


Av Malin - 18 december 2010 18:32

Tomten! Jag vet att det är lite i sista sekund men jag måste få göra några ändringar på min önskelista! Stryk ALLT som står där, varenda pryl! och uppfinn mig en sådan där makapär som de har i "Men in black"!

En laserstrålegrunka som snabbt och smärtfritt raderar oönskade minnen ur människors medvetande!

OM du nu inte skulle hinna fixa det på en vecka så går en biljett till valfri destination minst 100 mil ifrån svenska gränsen också bra!


Att vissa inte kan hålla det förflutna i det förflutna utan måste tränga sig in i de vackraste av dagar!


Tune: Get your hands of my woman - The Darkness




Av Malin - 18 december 2010 10:57

Den ultimata, perfekta lördagen!

Vaknar halv tio, utanför fönstret snöar det fortfarande och världen badar i pudersnö. Startar kaffebryggaren och kilar ut i yran, sätter igång motorvärmaren på traktorn och springer sedan in med morgontidningen under jackan. På matbordet ligger den stora röda duken och från radion i hörnet spelas intromusiken till årets upplaga av Melodikrysset "julspecial".. Tillsammans med mor och far (som dricker sitt kaffe stolt ur sin "I love modo, modo loves me" mugg) kryssar vi fram jullåts titlar och artistnamn. På agendan för resten av dagen så ska; julgranen få komma in i värmen, julgirlangerna ska upp i taket och däremellan en massa skidåkning på tv, avslutande på eftermiddagen blir det middag framför tv:n och Sverige-Finland Channel One cup!


Kvalitet!


Tunes: I came to dance - Nils Lofgren

Av Malin - 17 december 2010 13:42

Ibland känner jag att kommer på en massa bra uttryck som jag så gärna skulle vilja använda! Liksom kluriga små fraser som metaforiskt beskriver min sinnestämning. Men jag känner samtidigt att jag inte vill vara bloggaren som skriver en rad per inlägg, men kan samtidigt inte få alla mina uttryck att länka ihop så att jag kan trycka in dem i samma inlägg..

Just nu sitter jag insnöad, ensam hemma och hög på knäck/skumtomte-socker och måste bara få pladdra ur mig! Så detta inlägg är inte riktat till någon särskild men det finns definitvt personer som borde ta åt sig. Uttrycken har under.. hmm.. senaste veckan, kommit till världen i min överbelastade hjärna och börjar gå mig på nerverna så här kommer de.. i ett osammanhängande svep;


"Haft en med nageln i mitt öga, en med tummen mitt i handen

och en med tummen bergfast i arslet, finn mig en karl med alla tummar där de hör hemma!"

"Making my self a hot body for you not to enjoy"

"If you say 'Take it or leave it' there must be something to take"

"Man kan inte charma en kvinna genom att förolämpa intelligens, än om hon är blond"


Som vanligt ser allt mycket dummare ut  skrift men, en lättnad var det för mig iallfall!


Tunes: is it just me - the darkness

Ovido - Quiz & Flashcards