sicksister

Alla inlägg under oktober 2009

Av Malin - 29 oktober 2009 13:30

Ja, nu är det alltså fria studier inför tentamen på måndag som gäller!

Jag som brukar var hur flitig som helst, men idag går det bara inte, antingen så är det så att jag bara inte kan koncentrera mig idag eller så är det för att jag känner at jag trots allt inte har så mycket att plugga in eftersom jag har ganska bra grepp om kursen.

Just nu så tror jag att det är en blandning av båda.

Har dock suttit en timme idag och läst och jag vet av erfarenhet att det inte är någon vits att försöka banka in något i huvudet då man har tankarna på annat håll.

Så jag struntar i det här och tar tag i det imorgon istället!


dagens särskrivning: grav ljus

Av Malin - 26 oktober 2009 16:23

Första skriftliga examinationsuppgiften avklarad!

Imorgon är det rollspel och sedan är det tenta som gäller nästa måndag!

Den första kursen går mot sitt slut och det känns så himla bra, känner stor lust att fira men man kan ju aldrig ta ut segern i förskott, uppgiften kan ju faktiskt komma tillbaka med ett stort UNDERKÄND på framsidan!

Men som Sara sa: i sann IC anda knåpade vi ihop en otroligt bra reflektion med perfekt svenska!


Man känner verkligen att kunskaperna ifrån gymnasiet börjar sakta men säkert krypa fram igen, trots att de legat i skymundan i två år av äldrevård i bred bonndialekt!


Man kanske blir lite klokare för var dag som går ändå..


Dagens särskrivning: Data sal




Av Malin - 23 oktober 2009 13:26

VFU:n avklarad och nu även vecka 8, nu är det bara examinationer och tenta kvar sedan är kursen klar!

Erkänner att jag har smått ångest över tentan, men jag tror helt ärligt att man förstorat upp den i sin tanke själv, just för att det är första tentan någonsin på universitetsnivå!

Men men inte heller får vi en chans att fira att den är bortgjord då kurs nummer två börjar morgonen efter!

Kanske finns en baktanke där ifrån universitetet så vi inte springer ut och super bort allt vi lärt oss samma kväll.. who knows..


break a leg

Ovido - Quiz & Flashcards