sicksister

Alla inlägg under september 2010

Av Malin - 30 september 2010 09:14

Ja, två dagar har jag haft på Kirurgavdelningen och vad ska man säga.. Trött som fan, jobbar 14.30-21-30 ena dagen och börjar kavrt i sju morgonen efter, tar ett tag att komma ikapp den sömnförlusten och det är mitt ständiga schema, varannan dag!

Men, väl framme på avdelningen (Efter uppstigning kl. fem, tjugofem minuters resa på osäkert väglag och en promenad ifrån Övik Norra station uppför till sjukhuset) (tilläggas bör att det är den ende gratis parkeringen i närheten) börjar det roliga. Har världens sjystaste, vet inte ens om det är ett riktigt ord med kommer inte på något som passar bättre, handledare! Hoppas bara att han inte tycker att jag är en giant pain in the ass, men skulle så vara fallet är han en bra skådespelare.

Iallafall så kryllar förutom oss sköterskor avdelningen av vita rockar. Tror det var fyra fem stycken som gick runt på ronden igår och jag säger bara;shit! Hade jag vart den som legat inne och vart sjuk så hade jag förväntat mig minst cancer om inte fortkortad livslängd med hela den skocken runt sängen, men de delade ut hemgångsbesked till höger och vänster ändå.. Konstigt!

Måste bara få kommentera en av Överläkarnass dialeker (och om du läser detta så menar jag det med all vänlighet) han pratar långsamt och med samma tyngd som en enstöring ifrån Luleåskogarna, i vissa ord kommer i:et fram med den typiska sthlms pipet och å:et som en påg från Skåne..Hehe, mycket lustig kombination, men från den ljusa sidan så kan man inte låta bli att lyssna när han pratar..

Trivs bra på placet iallafall coh hade det inte vart för schemat så hade det nog vart alldeles alldeles underbart!


Tunes: Kiss- Prince (done by Somin i gårdagens Idol, grymt)

Av Malin - 27 september 2010 10:49

Det bästa med frosten är.. Att golvvärmen eldar på som man riktigt känner hur det värmer under fötterna, hääärligt!

Av Malin - 25 september 2010 15:32

Var bjudna på middag hos svärföräldrarna igår kväll, mycket trevligt sällskap, god mat och en efterrätt det tar flera mil i löparskorna att bränna bort! Två glas vin och en droppe till hade satt sig direkt på balanssinnet, billigt och bra :) Snart tål man så lite att det är lika bra att bli nykterist på heltid.

En stund efter idol började dock både jag och M att gäspa och vid halv elva var slaget förlorat, vi ynglingar blev först i säng med minst alkohol i kroppen.

Ikväll är det middag hos mina parenteser som gäller men då blir det "virgin" varianten på dricka för min del! Två dagar på raken går inte för sig!


Tunes: Waiting on the world to change - John Mayer

Av Malin - 23 september 2010 21:41

Japp, nu är det dags att vintra in den kära AC Schnitzern. Dock är det inget varken jag eller M riktigt hade planerat, men det sköter den föredetta 1,5 miljons bilen själv. Genom att envisas med att koka på väg hem, med en utsvulten Malin i passagerarsätet och M på jobbet 10 mil bort var det bara att rulla bilen halvt ner i diket, skriva en lapp med början "kära markägare..." att lägga i framrutan och ringa efter skjuts hem.

Väl hemma, drygt en timme senare än väntat, snörde jag på mig löparskorna och vände kosan emot den långa rundan.. Energin växlade från- helt slut på grund av kalorinivå noll, till- jävlaranamma tempo på grund av bil i diket..

Hemma igen och helt skakig in i duschen, slafsar i mig en middagslåda älskade M fixat och intar framstupasidoläge i soffan. Då kommer något som en blixt ifrån klar himmel, bubbel hosta i luftvägarna! Måtte detta inte vara en förkylning som är på G! Jag klarar inte det nu! Börjar VFU:n på Tisdag och har plugg så det räcker och blir över men det viktigaste av allt- vill inte missa mer kvalitetstid med M! Är vanvettigt less på att sitta ensam här på kvällarna, älskar vårat nya place men, delad glädje dubbel glädje!


Nu ska jag krypa till sängen och hoppas att bakterierna inte är på bråkhumör!


Tune: S.E.X-Nickelback

Av Malin - 16 september 2010 08:02

"jag vill kasta loss - check

lära mig slåss - check

raka av mitt hår - still to do

bäras ut på bår- check

ta tjuren vid hornen - bokstavligen - check

börja om på nytt - check

få såret mitt sytt -fult gjort men - check

sparka bakut - check

göra något sjukt" - självklart - check


Tunes: Burn it to the ground - Nickelback

Av Malin - 15 september 2010 11:29

Sitter och lyssnar på hällregnet och känner mig lite som mattan som hänger ute på altanräcket, sur på något vis.. Eller inte sur direkt men liksom som jag måste få avreagera mig på något av obestämd form.

Dansen igår var väl helt okej men ingen höjdare direkt, inte så konstigt egentligen då senaste dansreferensen var från underbara dansmaran. Dessutom brukar något man läängtat efter och förväntat sig ska bli så bra inte alltid bli det, oftast blir det bäst när man INTE tror att det ska bli bra.Och när jag är på det här humöret börjar jag att tvivla på mig själv, är jag verkligen så "duktig" som jag tror eller är jag bara en jätteplåga som springer efter killar som är alldeles för avancerade för mig? Jag kanske dessutom ser ut som en clown, som någon som försöker "göra sig" snygg men istället ser ut som en brunstig tjur som åmar sig för en gammal kossa, ni vet, inte särskilt attraktivt.

Löjlig är vad jag är idag iallafall som ens sitter här och tycker synd om mig själv!

Ska strax iväg på gymmet, ville ut å kut egentligen men som sagt så spöregnar det! Skall slänga på nåt hårdrockigt och köra slut på plufskroppen!


Tunes: Everyday-Bon Jovi (Jimmy Claeson)

Av Malin - 14 september 2010 12:29

Nu jämarns händer det grejrern'! Dag två i vecka tre och trots att jag pluggat i princip varje kväll så är känslan av att ligga efter påtaglig! En och en halv vecka återstår innan det är praktik heltid samt ett tillhärande arbete som beräknas ta mellan 15-40 timmar per vecka, dubbla skift med andra ord! Studenter är ju lyckligt beskonade från både lön och arbetstidslagar...  

Men man får försöka hitta små guldpartiklar ändå. Tisdagsträningen exempelvis, 4 timmar dans med favoriterna för 30 kronor, mycket student vänligt!  

Premiär ikväll!


Vi är nu endast 29 stycken kvar i klassen har jag hört och ev. fler är nära att falla bort! Alltså från nästan 60 stycken till detta, ja.. Kanske säger en del om hur tuff utbildningen är och hur duuuktiga vi är som är kvar!


Nu.. sitta på föreläsning i fyra timmar och rita streckgubbar som dansar..


Tunes: Nickelback - Something in your mouth

Av Malin - 12 september 2010 17:38

Sitter på ömma stjärtmuskler och hoppar omkring på blåsig fötter men med ett stort leende på läpparna! Har haft sexton underbara danstimmar och livskvaliten är på topp!

Träffade på en kille igår som var den som tappert stod ut med mig i mina nybörjardagar, han som alltid var glad att träffa mig och alltid gav mig en chans till senare på kvällen, när jag hunnit "mjuka upp mig lite". När ingen bjudit upp mig på flera timmar gick jag bedjande till honom och frågade om han ville dansa..igen, vilket han alltid gjorde! Men med tiden och utvecklingen har det blivit allt längre mellan gångerna vi dansar!

Fick iallafall en liten pratstund med honom igår och inser på riktigt vilken stor roll han har haft i mitt liv. Utan honom kanske jag hade gett upp på dans,istället hade jag kanske börjat med thaiboxning eller sprungit på krogen varannan helg. Så idag hade jag istället för en överlycklig dansare som träffat en massa underbara människor kanske vart en kaxig brud med alldeles för synliga muskler och krokig näsa eller en partypingla med taskig lever, minnesluckor och fler pushup-behåar än sporttoppar i garderoben.

Vill idag tacka DIG för svett, skavsår och sporttoppar!

Jag vill även säga tack till alla underbara killar och tjejer som gör dansen till en passion och en lycka att livnära sig på i vardagen!


Tunes: It's only rock and roll - Tina Turner

Ovido - Quiz & Flashcards