sicksister

Direktlänk till inlägg 20 januari 2011

Malin har aldrig varit häst!

Av Malin - 20 januari 2011 17:47

Halvvägs in i utbildningen har jag haft min andra föreläsning vilken jag är övertygad om att jag kommer att minnas ett bra tag!

Från första året var det självklart supersöta AT-läkaren från Öviks sjukhus Göran Blomqvist som undervisade i rörelseapparaten i Anatomikursen som fortfarande finns färskt i minnet! En fröjd för alla sinnen i en se-men-inte-röra situation!

Och idag alltså en psykolog vid namn John Jansson som undervisade i ledarskap och organisationsteori! Fördomarna innan föreläsningen var inte direkt postiva och en dag halvslumrande med huvudvärk var väl vad de flesta hade förväntat sig! Men shi fick vi! Fan vilken underbar förläsare karln var! han fick verkligen högst ointresserade studenter att anteckna febrilt, skratta läppen av sig och vara fullständigt på alerten från 10-15! Han hade liksom en lagomt kritisk distans till verkligeheten och ifrågasatte saker på ett vis som man aldrig tänk tanken på förrut!

Exempelvis ->

-Måste en ledare ha kunskap om hur det är att vara underordnad dvs. jobbat sig upp från "golvet"?

Alla studenter svarar högt och ljudligt - JA! självklart att en ledare måste själv ha den erfarenheten.

- Nån som håller på med ridsport?

nån student nickar

- nämn en känd ryttare!

öhm.. Malin Baryard

-Malin Baryard har aldrig varit häst!

hela klassen skrattar!


Jaja, kanske inte SÅ roligt i textform men hela situationen vart så dråplig! Haha!

Hela han var som Euskefeurat's låt - Pessimistkonsulten (den lyssnar du på här)


Nu ska jag sticka iväg till Flärke och skrika på tv:n och höra Modo-klacken ljubla med förstärkning från Modo SYD! Wonderful! Håller mina tummar för Danielsson, Bartecko och självklart Tarkki! Modo, ni är vårt hjärtelag lalala...


Tunes: Bye Bye Beautiful - Nightwish

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 30 januari 2012 12:39

  SERIÖST!! Det du ser nedan är alltså 3 OLIKA fågelj*vlar! Hur i helafridensinninordenssjuttongubbars ska man förväntas se skillnad!!! Jag blir tokig!   Jag kan inte ens trösta mig med att alla är fridlysta så ser jag NÅGON kan jag bara ge sju...

Av Malin - 10 januari 2012 14:14

Mitt i mitt omotiverade pluggande av de fantastiskt underhållande kapitlen om vapnets delar och olika typer av gäss (alltså, jag kan inte för mitt liv förstå hur det ska vara "så lätt" att se skillnad på gås och gås då den ena har längre hals än den ...

Av Malin - 9 januari 2012 15:08

Alltså, fy fan nu känner jag mig missunsam och girig! Blir seriöst förbannad av att se hur människor slänger ut pengar på prylar som jag vill ha, som jag velat ha hela mitt liv och fan i mig är mer värd och kvalificerad att äga! Kastas tillbaka...

Av Malin - 6 januari 2012 21:38

Slirar hem efter en fredagkväll på jobbet med en salig blandning toner som pumpar i öronen, mimar med i texterna och många gånger blir jag förvånad själv då ord efter ord trillar fram i perfekt ordning, hur allt har fastnat. Hur som helst så kommer...

Av Malin - 21 december 2011 10:05

Jag vill skriva ett brev i svunna tiders anda från den högt flygande som nu hunnit landa från marken finns en helt annan vy men den känns både gammal och ny drömmar jag haft har kommit mig så nära allt jag kan önska och inget mer att begära...

Ovido - Quiz & Flashcards