sicksister

Alla inlägg under februari 2011

Av Malin - 3 februari 2011 18:20

Hur fan får man 24 personer att alla hinna ta i en sko med båda händerna och fötterna samt rumpan på 3 sekunder!!!! Eländiga psykolog professor! Karln manipulerar ett klassrum fullt med kritiska studenter hur lätt som helst, pinsamt! Han sa på första föreläsningen vi hade med honom för ett par veckor sedan att; innan jag lämnar er kommer jag att få er att ligga på golvet och kräla, varenda en av er och ni kommer att göra det helt frivilligt! Fan heller! Hur dum får man vara? Man kan ju inte förvarna om något sånt, då kommer det ju aldrig att ske ---> fram till idag! Desperata att försöka lösa en uppgift han påstod att Ume' studenterna klarat på 3 sekunder låg vi där, på skolans ostädade salsgolv, ALLIHOPA! Fullständigt blåsta, tills en av oss tittade upp ur dammet och ser människan förnöjt guppa upp och ner bakom katedern av jätte garvet han förskte hålla tillbaka! Haha, jaja bara inse att man inte är någon övermänniska i allafall!


Har knåpat på detta inlägg i snart en halvtimme då min lilla mini-pc stöter ifrån sig den mobila bredbands pucken som ett främmande organ var och varannan minut.. Så nu ger jag helt enkelt upp, det blir inte mer underhållande än så här idag, tyvärr!

Jo förresten! Här kan ni läsa min lilla artikel från Lördagens festilgheter som kommer i Örnsköldsviks allehanda anytime now!


Och En sak till! Några rader från älskade Elvis Presley:

"Well I play this old piano from nine till half past one

I'm just tryin' to make a livin' watching everybody else havin' fun

Well I don't miss much if it happens on a dancehall floor

Mercy, look what just walked through that door

Well hello T-R-O-U-B-L-E

Tell me what in the world you doin' A-L-O-N-E

Yeah say hey good L double O-K-I-N-G

Well I smell T-R-O-U-B-L-E..."


Tune: T-r-o-u-b-l-e - Elvis Presley

Av Malin - 2 februari 2011 21:02

Jag ska sno "intervju med mig själv" från min lillalilla bror!

Ska börja med att citera ett av de mest klockrena svaret ifrån hans intervju;

"Vilken superkraft skulle du vilja ha?
Svår fråga. Det står mellan tre olika.
Ljudeffekter till allt jag gör, Tankeläsning eller kraften
att ge folk orgasmer genom att peka på dem med handen
formad som en pistol. Den sistnämnda hade varit asrolig att
gå omkring på stan med." Underbart svar! Älskar dig far away brother!


Så nu dags för min:


Vad är sann lycka

Som jag faktiskt fick höra av en man vid namn Bosse i lördags - Lycka är motsatsen till sorg, alltså är man lycklig när sorg inte har en plats i livet.

Vilken är din största rädsla

Att jag helt plötsligt upptäcker att jag är 80 år och inte upplever att jag levt livet

Vad föraktar du mest med dig själv

Att jag inte uppskattar mig själv

Vad föraktar du mest hos andra

Hmm.. ja det finns mycket att förakta, men det som drabbat mig mest är lögner, säga det som lyssnaren vill höra än hur långt ifrån sanningen det är

Vilken levande person beundrar du mest

Alldeles för många att välja mellan, men jag skulle nog säga min morfar

Hur känner du dig just nu

Ensam

När ljuger du

I princip aldrig! En försköning av sanningen kanske har hänt, men det är så sällan att jag kan inte ens minnas en sånt tillfälle heller på rak arm!

Vad ogillar du mest ditt utseende

Min axelbredd

Vilka kvaliteter uppskattar du mest hos andra människor

Ärlighet till 100%!

Vilka ord/uttryck använder du alldeles för ofta

Hmm.. jag skulle nog gissa att det är "Fantastiskt". Älskar uttrycket som figuren "Hugo" använde sig av; "Fantastiskt vad halvont det gör"

Vem/ Vad är ditt livs kärlek

Väntar fortfarande på den, övertygad att den existerar!

Vilken superkraft skulle du vilja ha

Ojoj, listan är lång även här..

Ska jag välja en vore det nog Teleportering, Förmågan att bara kunna dyka upp på vilken önskad plats som helst på ett ögonblick!

Vilken är din största bedrift

Att jag fortfarande inte gett upp -  försöker trots allt fortfarande prestera, istället för att bara överleva

Vad skulle du vilja reinkarneras som

Vill minnas ett mycket klyschigt samtal även det ifrån lördagen, som handlade om vilket djur man identifierar sig som. Tror bestämt att jag avslöjade att mitt spontana svar var kossa, men ångrade snabbt uttalandet och ändrade mig till lodjur ( hur fan kan man svara kossa!? det är ju för guds skull synonymt med allt som är osexigt! Korrigeringen ville snabbt dock hävda motsatsen)

Men jag skulle nog svara katt på denna frågan iallafall - Ladugårdskatt

Vilken av dina ägodelar älskar du mest

Utan tvekan min musikspelare (finns för tillfället inbyggd i mobiltelefonen, men den ring funktionen fungerar tyvärr dessto sämre) Musik kan styra mitt humör precis i vilken riktning som helst!

Vilken är din favoritsysselsättning

Att vara runt folk som jag uppskattar och som uppskattar mig

Vilken är din favorit författare

Ajdå, än så länge är det nog Johanne Hildebrandt, hon kunde frambringa hela registret av känslor i mig medan jag läste, och menar verkligen ALLA! Annars skulle jag nog säga Dan Brown, men det är svårt att hålla reda på alla hundratals!

Vilken påhittad person gillar du mest

Spontant svar utan eftertanke - Chandler från serien "Vänner"

Vilken påhittad person identifierar du dig mest med

Askungen ([haha!] i en modern context om det går att föreställa sig?)

Vilka är de största hjältarna i ditt liv

Oj, har ingen som jag har utnämnt till hjälte men har oräkneligt många i min närhet som jag ser upp till och är hjältar i vardagen

Vad ogillar du mest

Lögner/baktal/rykten OCH åldersfixering!

Vad ångrar du djupast

Ojsan upplever ingen ångest över någonting, men det skulle isåfall vara att jag låtit folk behandla mig så dåligt genom hela livet.

Hur skulle du vilja dö

Gammal, nöjd med livet som passerat, i mitt hem tillsammans med min livskamrat.

Vad är ditt måtto

Kunskap/Erfarenhet är inte tung att bära

Vad är meningen med livet

pass


Tune: Eva Dahlgren - Vem tänder stjärnorna




Av Malin - 1 februari 2011 23:12

Vissa faktorer gör att man liksom tappar orken att bry sig!

Man ids inte bli upprörd, ledsen eller arg, orken att engagera sig rinner bara bort! Tyvärr så är det ju så att det liksom är engegemanget generellt som försvinner. Så även de områden i livet som inte blivit drabbade av bakslag (inte många sådana kvar för tillfället) försvinner entusiasmen för!

Vart ska man ta vägen? Vart kan jag bli en starkare person istället för en svagare? I vilket sammanhang ska jag befinna mig där jag känner en tillhörighet och uppskattning? När ska Modo sluta ställa Fjällräven center i annalkande konkurs? När ska mina leder sluta smärta? När ska jag få motivation att prestera? När ska jagg uppleva att jag har ett rikt liv istället för ett fattigt?

Var med en kort stund på en föreläsning om utbrändhet idag och insåg snabbt att jag inte klarade att läsa slide efter slide som exakt pekade på symtom efter symtom som förde mig närmare och närmare diagnosen (vad jag skriver samma samma ord hela tiden!).


God natt världen! Skall besvära er med att existera även imorgon!


Tune: All the time - The Go Getters

Ovido - Quiz & Flashcards