sicksister

Alla inlägg den 4 februari 2011

Av Malin - 4 februari 2011 15:11

Som vanligt så lägger jag ner alldeles för mycket tid på att göra spellistor och spela musik som speglar mitt humör i både tonerna och texten! Skulle jag lägga ner lika mycket tid i plugget så hade jag förmodligen vart Einstein vid det här laget, men fan så mycket mindre GLAAAD!

Klantig som jag är råkade jag logga in på Kursplattformen och fick syn på Hemtentamen som blev tillgänglig igår, även Facebook svämmar över av kommentarer från flitiga kursare som redan verkar kastat sig över uppgiften! Så för att snabbt återställa mitt humör efter den påminnelsen drog jag på den här låten!


Packar stora bagen inför dansmaran ikväll med allt ifrån skavsårsplåster till Dextrosol, extra skor till alvedon. Laddad såklart, men kan inte påstå att jag har min hela tankeverksamhet fokuserad på helgen. Störmoment i livet och en längtan till något jag aldrig ens vet om det kommer ske skapar brus i koncentrationen! Så då satte jag på den här låten och fick genast tankarna på något som gör mig ofrivilligt glad (!).. Medan jag satt och klickade runt i mina spellistor ramlade jag in på "The Baseballs" - "I don't feel like dancing" och skrattar för mig själv när jag tänker tillbaka på Umeå resan med Barnkören, när tre stackars små kyrkflickor fick plåga sina små örsnäckor när jag och världens goaste Rockabilly unge Elina vrålsjöng och spelade luftinstrument nonstop hela vägen till Umeå!


Tunes for Love: Black and Blue - Whitesnake

Ovido - Quiz & Flashcards