sicksister

Direktlänk till inlägg 26 mars 2011

Effekten av Earthhour...

Av Malin - 26 mars 2011 19:36

EarthHour! Ja, hur har vi spenderat de övriga 23 timmarna detta dygnet?

Kokade gröt på spisen - Hade tv:n påslagen medan jag slumrade i fåtöljen tillsammans med en heldäckad 1,5 åring under filten - Kokade ägg på spisen --> sköljde dem i säkerligen 5 liter kallt rent vatten för att de skulle få rätt temperatur - duschade alldeles för länge - skickade min kompanjon till duschen - diskade - packade fika - satte på en tvätt -> under tiden står två laptops och håller dörren mot cyberverkligheten öppen - packade in de små bak och min kompanjon fram och startade dieselmotorn - körde runt hela halva norra delen av kommunen och häftade upp affischering (för VALBORGS galejet som går av stapeln på bygdegården för första gången iår) - kom hem och slog igång ugnen- satte mig vid datorn som stått i standbyläge under hela utflykten - glömde bort varför jag slagit igång ugnen - slängde ihop tårtbottenssmet och gräddade dem i en väl förvärmd ugn - disk och diverse andra husgöromål - till skråliga toner från värdelösa mini-pc högtalare - häller upp godis i en godisskål - kopplar mini-pc:n till den över mer än tillräckligt stora platta tv-apparaturen - slår igång Kurt's video från Björksnurren - svänger runt på sockarsöta gummor med chokladmarinerade fingrar - sanerar samma nämnda och kommer i panik ner igen och inser att Earthhour är på intågande och trycker laddaren  i väggen snabbare än kvickt...


Nu är Tellustimmen ett faktum och hela huset är nedsläckt med undantag av en nattlampa hos minstingarna och strömtillförseln till kyl och frys.. Jag och Elina har samlat ihop de få stearinvekar som fanns runt om i huset och bäddat ner oss skavfötters i soffan i det skuggkastande skenet från värmeljusen framför varsin bärbar (förladdad såklart! Något annat vore ju just wrong!). Kommer förmodligen kunna somna utan varken tutte eller snutte ikväll och hade antagligen somnat utan varken säng eller kudde också om så hade varit fallet!


Tunes: Hip shakin baby - GoGetters

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 30 januari 2012 12:39

  SERIÖST!! Det du ser nedan är alltså 3 OLIKA fågelj*vlar! Hur i helafridensinninordenssjuttongubbars ska man förväntas se skillnad!!! Jag blir tokig!   Jag kan inte ens trösta mig med att alla är fridlysta så ser jag NÅGON kan jag bara ge sju...

Av Malin - 10 januari 2012 14:14

Mitt i mitt omotiverade pluggande av de fantastiskt underhållande kapitlen om vapnets delar och olika typer av gäss (alltså, jag kan inte för mitt liv förstå hur det ska vara "så lätt" att se skillnad på gås och gås då den ena har längre hals än den ...

Av Malin - 9 januari 2012 15:08

Alltså, fy fan nu känner jag mig missunsam och girig! Blir seriöst förbannad av att se hur människor slänger ut pengar på prylar som jag vill ha, som jag velat ha hela mitt liv och fan i mig är mer värd och kvalificerad att äga! Kastas tillbaka...

Av Malin - 6 januari 2012 21:38

Slirar hem efter en fredagkväll på jobbet med en salig blandning toner som pumpar i öronen, mimar med i texterna och många gånger blir jag förvånad själv då ord efter ord trillar fram i perfekt ordning, hur allt har fastnat. Hur som helst så kommer...

Av Malin - 21 december 2011 10:05

Jag vill skriva ett brev i svunna tiders anda från den högt flygande som nu hunnit landa från marken finns en helt annan vy men den känns både gammal och ny drömmar jag haft har kommit mig så nära allt jag kan önska och inget mer att begära...

Ovido - Quiz & Flashcards