sicksister

Alla inlägg den 10 juni 2010

Av Malin - 10 juni 2010 15:45

Någon som kommer ihåg de flygande kvinnoliknande tingen i Astrid Lindgrens "Ronja Rövardotter"? De som som skrek så det skar sig ordentligt i öronen? Jaja, kan stolt säga att jag numera kan framkalla ett likvärdigt ljud och det direkt jag försöker öppna munnen och säga vilket ord som helst! "Hej" exempelvis låter;Krax-piiip-krax. "Hmm" låter; piiip-skrap...Ja, point made! Jag har tappat rösten, nå jävulskt!

I alla fall så har jag precis vaknat efter ha jobbat min första natt ever. Gick galant och behövde endast prata med ett par tanter som vaknat när jag smugit in, tror dock att de tanterna tror att de var någonting de drömde, ja alltså att det kom in en jänta och pep och sedan gick ut igen, men lika bra är väl kanske det.

Viska går bra men tyvärr är det få av våra gamla som har den knivskarpa hörsel tyvärr.. Ska ha min sista inskolningsnatt i natt och sedan ska jag jobba själv fredag och lördag natt så det är bara att hålla tummarna att jag får tillbaka rösten innan dess, när jag inte har någon som kan "handle all the talking"

Lugnt och skönt blir det för gubben här hemma i alla fall   


Ovido - Quiz & Flashcards