sicksister

Alla inlägg den 26 oktober 2010

Av Malin - 26 oktober 2010 09:43

Det är snö och frostigt kallt ute, det ryker ur skortstenarna och doften höjjer mysnivån ytterligare. Prasslet från den fluffiga vinterjackan och känslan av vinterluft på kinderna sprider lycka i hela kroppen. I reklamutskicken är det röda prylar, kulor och glitter sida upp och sida ner! Underbara årstid! Det är nästan att jag känner hur tomten smyger runt knuten med yllemössan på sned fast det är två månader kvar till julafton.. Dessa två månader (om det inte blir slask, god forbidd!) får en mysmästare som mig själv att leva upp ytterligare, himmel! morgonkaffets doft, stearinljusens låga, långkalsonger och frusna tår, allt blir så mysigt då världen utanför omges av glittrande snö! Jag känner igen den pirrande känslan från mina barndomsdagar, pirret man fick när julprylarna åkte fram, pirret när man fick ta på sig strumpbyxor och klänning och fika lussekatter på adventsfirande! Pirret då man smög nedför trappan med nattlinnet svepande runt benen och i mörkret letade dagens lilla paket i adventskalendern.. Mycket har hänt på 15 år, men känslan finns kvar!

Och som toppen på allt detta härliga vinterpirr är det dans ikväll och hela helgen. Jag fick det bäst!


Tunes: Run Rudolph Run - Billy Ray Cyrus


Ovido - Quiz & Flashcards