sicksister

Alla inlägg den 10 januari 2012

Av Malin - 10 januari 2012 14:14

Mitt i mitt omotiverade pluggande av de fantastiskt underhållande kapitlen om vapnets delar och olika typer av gäss (alltså, jag kan inte för mitt liv förstå hur det ska vara "så lätt" att se skillnad på gås och gås då den ena har längre hals än den andra och den andra har lite gråare fjädrar än den första, när de kommer flygande i luften som ett streck!)

så tog jag min första promenad sedan vi fick snö på riktigt. Och som alltid när jag börjar med något så är det omöjligt för mig att klä mig ordentligt och ta det lite lugnt. SÅ med löpartights, tjocktröja och pannband, barhänt och med med vanliga gympadojor joggade jag ner från gården och ut på den isiga vägen. Joggade på tills lungorna hade frusit ihop och trappade ner till powerwalk, powerwalkde tills min höft hade hoppat ur led och skruvade ner tempot till vandringshastighet. Jag hade då kommit 3 km rakt hemifrån och insåg att jag hade lika långt hem, vände och kom efter känslan av en evighet hem med andan i halsen, isatapp på nästippen, värk i höften och genomfrusna händer!

Klappar mig själv på axeln för att jag förmodligen ställt till att det kommer dröja ytterligare några veckor innan jag kommer igång med beach 2012.


Hann iallafall med några foton på vägen.

       


NU ska jag göra upp en brasa och hoppa in (krypa in) i duschen!


Tunes: Bring me everyone - Mustasch

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards