sicksister

Direktlänk till inlägg 3 augusti 2011

Chickflicks och annat lurendrejeri..

Av Malin - 3 augusti 2011 00:47

Har tänkt skriva det här blogginlägget i helgen, men har varken haft tid, ork eller ordflyt att få ihop det. Men här kommer det..

Nu är det ju alltså.. hmm .. tisdagnatt eller onsdagmorgon, kalla det vad ni vill, har haft fyra nätter av intensivt chickflick-films tittande och har kommit fram till en sak. Hur många förhållanden har inte gått i krash på grund av att den ena parten (vill inte understryka vilken!) befinner sig i någon inbillelse att det ska vara lika bra som på film?

Jag tror absolut på true love, själsfränder och allt det där, men jag tror att det yttrar sig i helt andra former i verkligheten. Här där det inte finns slow motion och smäktande bakgrunds musik, fläktar i håret (haha, fick en mer bokstavlig bild av små bordsfläktar som hänger intrasslat i nån blondins extensions av den där formuleringen)och väl inövade rätt-sak-att-säga repliker.

Tänk bara på allt man inte får se på film! Inte en enda människa som får böter eller blir tagna av polisen när de jagat efter sin kärlek vårdlöst i trafiken, ingen lingonvecka och mensvärk, ingen som går droppande med benen i kors till toaletten eller ens behöver bädda rent efter passionerad sänggymnastik, ja ni fattar poängen! Liksom små saker som gör att verkligheten genast känns bra mycket mindre perfekt och fläckfri(!). Hur som helst så tror jag att börjar man haka upp sig på de här mindre glamorösa ögonblicken i vardagen och lägga dem på hög blir det nog en höna av den fjädern fortare än kvickt.

Såja, nu ska jag sluta psychobabbla om det här och avsluta med listan över senast sedda som bidragit till dessa teorier, enjoy:

How to loose a guy in 10 days

Failure to Launch

Girlfriends from the past

500 days of Summer

The ugly truth

P.S I love you

The Notebook

The secret lifes of Pippa Lee (inte särskilt gulligullig alls, tveksamt sevärd)

Revulutionary road (mycket deprimerande tragedi)


Tunes: It takes more - Bluebirds

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 30 januari 2012 12:39

  SERIÖST!! Det du ser nedan är alltså 3 OLIKA fågelj*vlar! Hur i helafridensinninordenssjuttongubbars ska man förväntas se skillnad!!! Jag blir tokig!   Jag kan inte ens trösta mig med att alla är fridlysta så ser jag NÅGON kan jag bara ge sju...

Av Malin - 10 januari 2012 14:14

Mitt i mitt omotiverade pluggande av de fantastiskt underhållande kapitlen om vapnets delar och olika typer av gäss (alltså, jag kan inte för mitt liv förstå hur det ska vara "så lätt" att se skillnad på gås och gås då den ena har längre hals än den ...

Av Malin - 9 januari 2012 15:08

Alltså, fy fan nu känner jag mig missunsam och girig! Blir seriöst förbannad av att se hur människor slänger ut pengar på prylar som jag vill ha, som jag velat ha hela mitt liv och fan i mig är mer värd och kvalificerad att äga! Kastas tillbaka...

Av Malin - 6 januari 2012 21:38

Slirar hem efter en fredagkväll på jobbet med en salig blandning toner som pumpar i öronen, mimar med i texterna och många gånger blir jag förvånad själv då ord efter ord trillar fram i perfekt ordning, hur allt har fastnat. Hur som helst så kommer...

Av Malin - 21 december 2011 10:05

Jag vill skriva ett brev i svunna tiders anda från den högt flygande som nu hunnit landa från marken finns en helt annan vy men den känns både gammal och ny drömmar jag haft har kommit mig så nära allt jag kan önska och inget mer att begära...

Ovido - Quiz & Flashcards