sicksister

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2010

Sommarlovet äro över..

Av Malin - 30 augusti 2010 18:22

...så ock marinader och klöver


Ja, första skoldagen bortgjord och de protesterande hjärncellerna som gärna latat sig ett par veckor till orsakar en dov skallebank. Självklart inget inte ett par bitar choklad och en snabb runda runt elljusspåret kunde fixa, but still.. skolbänken i 9 månader ligger för dörren..

 Funderar starkt på att ge upp det här med blogg och hör och häpna ... facebook!

Jag menar, fan man ringer ju knappt sina vänner nuförtiden och varför skulle man? vet ju vad de har gjort varannan timme hela dagen ändå.. Det enda facebook är positivt för är om man vill kunna snoka runt hos folk och se bilder på deras semester man inte hade en aning att de skulle åkt på eller bilder på en bebis man aldrig vetat funnits i mammans mage ens en gång.. Eller varför inte åt andra hållet, skryta om sin nya renovering eller flådiga båt för helt okända människor, människor som kanske har sett dina barn på bild sedan de var små via facebook men som inte känner dig väl nog för att komma på varken ditt bröllop eller din begravning..

Nä, tacka vet jag ( eller har jag hört iallafall..) tiden då man tog sparken till grannfrun och skvallrade över alldeles för många kakor..

Ska sakta men säkert avgifta mig från detta beroende och kanske inom en snar framtid har jag försvunnit spårlöst och finns endast som verklig person.. Den!


Jag ska slänga iväg en sista tune of the day: I should be lovin this-The Refreshments

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 30 januari 2012 12:39

  SERIÖST!! Det du ser nedan är alltså 3 OLIKA fågelj*vlar! Hur i helafridensinninordenssjuttongubbars ska man förväntas se skillnad!!! Jag blir tokig!   Jag kan inte ens trösta mig med att alla är fridlysta så ser jag NÅGON kan jag bara ge sju...

Av Malin - 10 januari 2012 14:14

Mitt i mitt omotiverade pluggande av de fantastiskt underhållande kapitlen om vapnets delar och olika typer av gäss (alltså, jag kan inte för mitt liv förstå hur det ska vara "så lätt" att se skillnad på gås och gås då den ena har längre hals än den ...

Av Malin - 9 januari 2012 15:08

Alltså, fy fan nu känner jag mig missunsam och girig! Blir seriöst förbannad av att se hur människor slänger ut pengar på prylar som jag vill ha, som jag velat ha hela mitt liv och fan i mig är mer värd och kvalificerad att äga! Kastas tillbaka...

Av Malin - 6 januari 2012 21:38

Slirar hem efter en fredagkväll på jobbet med en salig blandning toner som pumpar i öronen, mimar med i texterna och många gånger blir jag förvånad själv då ord efter ord trillar fram i perfekt ordning, hur allt har fastnat. Hur som helst så kommer...

Av Malin - 21 december 2011 10:05

Jag vill skriva ett brev i svunna tiders anda från den högt flygande som nu hunnit landa från marken finns en helt annan vy men den känns både gammal och ny drömmar jag haft har kommit mig så nära allt jag kan önska och inget mer att begära...

Ovido - Quiz & Flashcards